27 September 2010

Blogide jälgimine / To follow blogs

Mina külastan hästi palju blogisid, vähemalt mulle endale tundub nii. Meie hulgas on nii palju huvitavaid inimesi, kes tegelevad mõne hobiga nagu kokkamine või käsitöö, reisivad mööda ilma ringi, jagavad nõuandeid sisustuse vallas. Paari aasta jooksul, mil ise olen blogija, on minu blogide kollektsiooni kogunenud paras hulk toredaid kirjutajaid, keda huviga jälgin.
Aastaid kasutasin jälgimiseks Bloglines'i tasuta teenust. Sai mõnusasti teemade kaupa foldereid teha, ebahuvitavaid kustutada ning uusi blogisid lihtsalt lisada. Blogide lugemine oli ka mõnus. Klõpsasid lihtsalt folderis olevale nimele ning postitus ilmus kõrvalolevasse aknasse ilma blogi vilede ja pillideta. Kahjuks panem Bloglines oma uksed esimesel oktoobril kinni ning mul tuli uus teenusepakkuja leida.
Selle käigus sain teada, et sellise süsteemi nimi on agregaator. Neid agregaatoreid on saadaval erinevaid. Mõned on sellised, mille pead alla laadima ning installeerima oma arvutisse, teised on veebpõhised. Mina tahtsin leida veebipõhist, kuna siis saan sinna sisse logida ka mujalt kui ainult oma koduarvutist.
Minu uueks sõbraks on Feedlooks. Väga lihtsalt sain oma Bloglines'is olevad feed'id uude süsteemi ringi tõsta. Uue järjehoidja puhul meeldib mulle see, et blogisid lugedes avaneb blogi originaalkujundus ning  ma saan otse feedlooks'ist kommentaare lisada. Bloglines'iga avanes blog uues aknas. Olen seda uut süsteemi nädalapäevad kasutanud ning olen igati rahul. Soovitan :)

No long post in english this time, sorry folks.
Long story short, as my previous blog following system is closing down, I had to find myself new one. Instead of Bloglines I'm useing Feedlooks and I'm really enjoying it.

2 comments:

Nataly said...

ma väga ka tahan sellist süsteemi öppida aga olen vana ja ei taipa kohe esimese korraga , ehk aitad mind ?

Kuutydruk said...

Oi, aga keerulist polegi seal midagi. Feedlooksiga ei tule midagi alla laadida ega salvestada. Tuleb endale kõigest oma kasutaja teha ning hakkad aga oma lemmikblogisid salvestama.

Related Posts with Thumbnails